Onze praktijk

MedicaPlus is gestart in het jaar 2000. Na diverse locaties is onze praktijk voor Functionele Geneeskunde MedicaPlus sinds 2015 gevestigd in het gezondheidscentrum Plantage 45 te Alblasserdam.  Het team van MedicaPlus werkt daar met passie en enthousiasme samen om cliënten te kunnen helpen met hun gezondheid, om deze te behouden of om deze weer goed te kunnen krijgen. Wij doen dit vanuit het gedachtengoed van de Functionele Geneeskunde waarbij de cliënt centraal staat.

Dit doen wij middels:

•  Preventie: het bevorderen van de gezondheid van clienten;
  •  Curatie: het behandelen van patiënten met klachten.

Dokter Korbee is lid van ILADS International Lyme and Associated Diseases Society. Dit is een internationale, interdisciplinaire organisatie van wetenschappers en artsen. Wij werken conform de richtlijnen van ILADS bij het diagnosticeren en behandelen van de ziekte van Lyme en co-infecties. Deze anti-virale en anti-bacteriële aanpak wordt ook ingezet voor het behandelen van Long COVID. Tevens is dokter Korbee een geaccrediteerde arts voor Functional Medicine via de opleiding IFM Institute for Functinal Medicine. Deze richt zich met name op de kennis van de orgaansystemen, het immuunsysteem (o.a. de darmweerstand) en de ontgifting van de door het lichaam zelf geproduceerde afvalstoffen, maar ook van stoffen uit de omgeving, zoals toxische stoffen en zware metalen. Daarnaast is dokter Korbee lid van ISEAI (International Society for Environmental Acquired Illness). Dit is een internationale vereniging van artsen die zich bezighoudt met ziekten die ontstaan door omgevingsfactoren zoals Molds (ziek door schimmels in vochtige huizen) en andere chemische stoffen.

Door zijn jarenlange ervaring én kennis wordt Dokter Korbee regelmatig gevraagd (na)scholingen en lezingen hieromtrent te geven. Hij heeft ook diverse artikelen gepubliceerd.

Hier vindt u de folder van MedicaPlus met uitleg over de verschillende consulten die worden aangeboden.