Diagnostiek

Methoden voor het stellen van een diagnose

Voorafgaand aan de intake worden vragenlijsten ingevuld:

• Intakevragenlijst, deze wordt u digitaal aangeboden in onze clientportal
  • Lyme- en/of coïnfectievragenlijst, indien van toepassing
  • Gezondheidswelbevingsvragenlijst, indien van toepassing

Tijdens de intake kan het nodig zijn de volgende specifieke vragenlijsten in te vullen:

• Candidavragenlijst
  • Hyperventilatievragenlijst

Voorafgaand aan een voortgangsgesprek of hercontrole wordt de voortgangsvragenlijst ingevuld zodat kan worden gevolg en effectief kan worden besproken hoe het gaat:

• Voortgangsvragenlijst, deze wordt u digitaal aangeboden in onze clientportal

Deze vragenlijsten vormen onderdeel van de anamnese. Het helpt om het consult efficient te laten verlopen omdat veel informatie over de gezondheid(sklachten), leefstijl en de voortgang vooraf ingevuld kunnen worden zodat de arts hier gericht op in kan gaan tijdens het gesprek.

Na het anamnesegesprek met de arts vindt er lichamelijk onderzoek plaats, gericht op de aangegeven symptomen.

Het invullen van vragenlijsten of uploaden van bestanden binnen de client portal van ons Electronisch Patienten Systeem (EPD) gebeurt op een veilige manier volgens de AVG-wetgeving.

Indien nodig wordt er aanvullend laboratorium onderzoek uitgevoerd:

• Bloedonderzoek (bijvoorbeeld voedingsintolerantietest, zware metalen, virussen, bacterieën)
  • Urineonderzoek (bijvoorbeeld op landbouwgiffen zoals glyfosaat)
  • Faecesonderzoek (bijvoorbeeld op goede/slechte bacteriën, parasieten, schimmels en lekkende darm: onderzoek naar het microbioom)
  • Speeksel onderzoek (bijvoorbeeld 24-uurs cortisolspiegeltest, genentest ivm ontgifting)

Wat bij pijn- en vermoeidheidsklachten standaard wordt meegenomen is:

• Lekkende darm / leaky gut
  • Ontstekingsprocessen
  • Oxidatieve stress

Soms wordt ook zware metalenbelasting meegenomen (bijvoorbeeld als gevolg van werk in een toxische omgeving, amalgaamvullingen, roken, beugel etc.)

Het is ook mogelijk een buitenlandkeuring ten behoeve van de zorgverzekering  te laten uitvoeren.

Our intake information, intake questionnaire and progress questionnaire are available in English.