Fysische vasculaire therapie

Bekijk HIER het filmpje over Fysische vasculaire therapie bij ons in de praktijk!

Watch HERE the film about Physical Vascular Therapy in our practice!

Fysische vasculaire therapie wordt gegeven middels BEMER-therapie. Op basis van jarenlang onderzoek heeft BEMER® inzichten in de bioritmiek van lokale en overkoepelende regulatieprocessen in de microcirculatie verworven. De kern van de fysische vaatbehandeling BEMER® is een meerdimensionale signaalstructuur, die de beperkte of verstoorde microcirculatie effectief stimuleert. Deze ondersteunt een van de belangrijkste lichaamseigen regelmechanismen voor preventie, genezings-, herstel- en regeneratieprocessen en kan effectief complementair worden ingezet voor:

• Betere aan- en afvoer van en naar organen en weefsels

• Ondersteuning bij het genezen van wonden en sportblessures

• Ondersteuning van het immuunsysteem

• Vermindering van de vatbaarheid voor infecties

• Vermindering van de gevolgen van stress

Voor jong en oud is de therapie toepasbaar. Er is 100% therapietrouw door het gemakkelijke gebruik van 2 x daags een druk op de knop, in bed bij opstaan en naar bed gaan (8 minuten). Verstoorde microcirculatie is met name aan de orde bij ziekten die te maken hebben met een slechte wondgenezing, spier- en skeletziekten, stofwisselingsziekten (zoals diabetes), orgaanstoornissen, polyneuropathie (bij diabetes of kanker), vaatproblemen, chronische vermoeidheid, acute en chronische pijnklachten en bij een beperkte kwaliteit van leven.

Naast gebruik bij klachten, wordt fysische vasculaire therapie vaak bij sport ingezet en ter preventie. Een goede verzorging van de cellen door goede aan- en afvoer van voeding, zuurstof en afvalstoffen werkt preventief voor klachten en ziekten.

Tevens kan het huisdier gebruik maken van de therapie zoals de hond of kat. Er is een veterinair systeem beschikbaar dat voor grote dieren zoals koeien en paarden kan worden ingezet.

• Verbetering van het lichamelijke en geestelijke prestatievermogen

• Verhoging van de maximale belastbaarheid

• Verkorting van de regeneratietijd bij sporttraining

• Verbetering van de effectiviteit van trainingen

• Verkleinen van de kans op blessures bij het sporten

Voor meer informatie/ for more information:

En voor de Bemer webshop of het aanmelden als businesspartner via MedicaPlus

Fysische vasculaire therapie WEBSITE (in the right corner of this Bemer website you can change the language into ENGLISH, DEUTSCH OR FRANCAIS

You Tube Information

Mail of bel ons en vraag de volgende documentatie aan:

Folder fysisische vasculaire therapie algemeen

Folder fysisische vasculaire therapie voor sporters

Folder fysisische vasculaire therapie voor dieren

Publicatielijst PUBMED publicaties

Veel gestelde vragen/ FAQ/ Brief met uitleg voor uw arts

Bel of mail ons voor meer informatie of het bijwonen van een informatieavond!

Er is een contract met NASA getekend voor de inbouw van de fysische vasculaire therapie in de ruimtevaartpakken om het effect van het gebrek aan zwaartekracht op het lichaam tegen te gaan.